← Film Eleştirilerine dön

Film Eleştirisi

The Tomorrow War

FABLL· 6/10
The Tomorrow War

Bugünün işini yarına bırakmamak lazım…

Amazon yapımı, Zach Dean’in yazıp Chris McKay’in yönettiği bilim kurgu ve aksiyon türlerindeki The Tomorrow War, bazı orijinal fikirleri olmasına rağmen klasik Amerikan filmi kilişelerinden de kurtulamadığı için ortalama bir aksiyon – bilim kurgu filminin ötesine geçememiş.

Hem de 200 milyon $ bütçe ile…

Filmin konusuna baktığımız zaman hikayenin dünya kupası maçı sırasında sahanın ortasına 2051 yılından askerlerin gelmesi ile başladığını görüyoruz. Gelecekten gelen askerler, gelecekte dünyanın ölümcül bir uzaylı ırkı ile savaşta olduğunu ve kaybetmek üzere olduğunu ve bu yüzden de daha fazla asker gücüne, yani bugünün yardımına ihtiyaçları olduğunu söylüyor.

Daha sonrasında ise en ufak bir konuda bile hem fikir olamayan dünya ülkeleri çok kısa bir sürede fikir birliğine varıp kura sistemi ile kendi ülkelerinden askerler göndermeye başlıyor…

Amerika’nın gönderdiği askerlerden birisi de Chris Pratt’in canlandırdığı, emekli asker Dan Forester. Dan Forester, geleceğe gittiği zaman ise filmde oldukça büyük bir sürprizmiş gibi karşılanmasını bekledikleri fakat biz izleyicilerin oldukça tahmin edebileceği bir kişiyle karşılaşıyor.

Kafa ağrıtan aksiyon sahneleri…

Bir aksiyon filminde aksiyon sahnelerinin olması dünyanın kendi ekseninde dönüyor olması kadar normaldir. Fakat yeryüzünde her şeyin bir dengesi olduğu gibi iyi bir aksiyon filminde de aksiyon sahnelerinin dengeli olması gerekmektedir. İzlemesi zevkli olan bazı aksiyon sahneleri olmasına rağmen aksiyon sahnelerinin büyük kısmı çok uzundu. Çok uzun olmasının yanı sıra silah sesleri de o kadar fazlaydı ki bir süre sonra artık kafanızı ağrıtmaya başlıyordu.

Uzun ve sadece silah ile sağa sola ateş edilerek yapılmış aksiyon sahnelerinden daha kötü olan şey ise Sam Richardson’ın canlandırdığı Charlie karakteriydi. Amacı filme biraz da mizah ögesi eklemek olan Charlie karakteri rahatlıkla söyleyebilirim ki başarısız bir karakterdi. Söyledikleri ve yaptıkları güldürmüyor, hatta filmden kopmanıza sebep oluyordu. Charlie karakteri olmasaydı eğer çok daha başarılı ve tüm bir izleyebilirdik.

Filmin yönetmeni Chris McKay’in yöneticiliği de oldukça sıradandı. Daha başarılı bir yönetmen olsaydı veya McKay daha iyi bir iş çıkarsaydı çok daha farklı, 8/10 puanlık ve uzun bir süre hatırlayabileceğimiz bir aksiyon filmi ortaya çıkabilirdi.

Oyunculuklar için ise aslında çokta söyleyecek bir şey yok. Chris Pratt, Yvonne Strahovksi ve J.K. Simmons dünyaca ünlü ve yeteneklerini kanıtlamış oyuncular zaten. Filmdeki performansları ise kötü değildi, fakat hayatlarının performansı da değildi.

Peki siz ne düşünüyorsunuz?